Hieronder vind je antwoorden op veel vragen over Loft28.

Klik op de vraag of het + teken om het antwoord te lezen.

Ik wil een loftwoning huren, hoe nu verder?

FASE 1: Ga naar de pagina inschrijven op deze site. Als inschrijver wordt je dan als geïnteresseerde in een woning op de hoogte gehouden. Je krijgt als inschrijver onze nieuwsbrief over dit project en de vorderingen. Je hoort dan ook als eerste zodra we kunnen overgaan tot het toekennen van de loftwoningen.

FASE 2: Nadat je je hebt ingeschreven krijg je van ons een bericht zodra de toewijzingen van start gaat. Mocht je dan interesse hebben zullen wij je uitnodigen om een account aan te gaan maken in "MijnHuurdossier". In dit online portaal kun je dan alle gevraagde gegevens invoeren en formulieren uploaden voor je huurdossier.

FASE 3: Na het toetsen en akkoord op de toewijzingscriteria en behandelen van je complete dossier gaan we over tot het toekennen van de lofts. Je krijgt eerst een voorlopige toewijzing. Het is aan jou om aan te geven of je de voorlopige toewijzing accepteert. Bij ja wordt je dossier afgerond waarna het huurcontract wordt opgemaakt voor ondertekening.

Moet ik inschrijf- of bemiddelingskosten betalen?

Nee, er worden geen inschrijf- of bemiddelingskosten in rekening gebracht.

Kan ik huurtoeslag aanvragen?

Ja, ben je 23 of ouder dan kun je voor de 3 loftwoningen onder de netto huurprijs van € 720,42 huurtoeslag aanvragen. Kijk voor uitgebreide informatie op Huurtoeslag aanvragen

Belangrijk! In loft28 betaal je het maandelijkse voorschot van €35,- voor de servicekosten. Servicekosten bestaat uit 4 onderdelen: schoonmaak voor gemeenschappelijke ruimten, energie voor gemeenschappelijke ruimten, huismeester en dienst- en recreatieruimte. In Loft28 betaal je alleen servicekosten voor het onderdeel schoonmaak voor gemeenschappelijke ruimten. Bij de aanvraag huurtoeslag berekend de belastingdienst hiervoor maximaal €12,-, ook als de daadwerkelijke kosten hoger uitkomen. Zie Rekenhuur.
Als je een proefberekening maakt op huurtoeslag-proefberekening om te zien of je in aanmerking komt voor huurtoeslag dan vul je bij servicekosten dus €12,- in.

Voor het onderdeel energie, stroom lift en verlichting in gemeenschappelijke ruimtes als entree en gangen, betaal je geen servicekosten. Deze kosten neemt de verhuurder voor zijn rekening. De twee overige onderdelen, huismeester en dienst– en recreatieruimte zijn niet in Loft28 aanwezig. Hiervoor worden dan ook geen servicekosten in rekening gebracht.

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, zoals hierboven al aangegeven alleen voor het onderdeel schoonmaak gemeenschappelijke ruimten zullen servicekosten in rekening worden gebracht. Het voorschot op de servicekosten voor schoonmaak zullen €35,- per maand gaan bedragen. Dit voorschot wordt jaarlijks verrekend met de daadwerkelijke kosten.

Kan ik de lofts al bezichtigen?

Nog niet, voor je eigen veiligheid en de veiligheidsrichtlijnen op de bouw mag je er nog niet komen. Als de mogelijkheid daar is zullen we tijdens het transformatieproces alle toekomstige bewoners uitnodigen voor een kijkdag.

Wat zijn de inkomensrichtlijnen om te huren?

Om te zorgen dat huurders hun woning zonder problemen kunnen betalen streeft het Loft28 team er naar de woningen verantwoord toe te wijzen. Afhankelijk van het wel of geen recht hebben op huurtoeslag, meetellen van inkomen partner, enz. zullen wij je inschrijving en dossier met zorg en discreet behandelen.

De huurovereenkomsten worden bij aanvang gesloten voor een periode van minimaal één jaar. Na 1 jaar kun je maandelijks opzeggen. Bij aanvang wordt een eenmalige borg gevraagd van één maandhuur.

Heb je een eigen onderneming of ben je bijvoorbeeld gepensioneerd? Dan wordt er bij het behandelen van je huurdossier gekeken naar je persoonlijke situatie en kunnen er aangepaste voorwaarden worden gehanteerd. Hierbij wordt dan o.a. gekeken naar je vaste inkomen, vrij beschikbaar eigen vermogen en eventueel je jaarrekening.

Wat betaal ik maximaal aan huur?

De kale huurprijzen van de lofts lopen uiteen van € 610,- tot € 830,- p.m. excl. servicekosten. Voorschot servicekosten is € 35,- p.m. Zie voor servicekosten ook vraag 3 en 4. Met name belangrijk voor als je huurtoeslag gaat aanvragen. De huurprijzen zijn excl. eigen gebruik van water en energie (elektra) kosten in je woning. Er is geen gasaansluiting in je woning.

Kan ik met een uitzendbaan een loft in LOFT28 huren?

Helaas, we kunnen alleen rekening houden met inkomen uit een vast dienstverband van minimaal 12 maanden. Met een flexibel arbeidscontract kun je dus geen loft huren in Loft28.

Kan ik een loft delen met een vriend/collega?

Nee, er wordt alleen verhuurd aan alleenstaanden, samenwonenden en gezinnen, dus niet aan andere woningdelers.

Telt een uitkering mee als inkomen en wordt deze meegenomen in de berekening?

Het inkomen van de WIA, WAO en ZW wordt meegenomen in de inkomenstoetsing.

Hoe worden de lofts toegewezen?

Ze worden toegewezen aan de hand van inkomen, beschikbaarheid, volledigheid van je ingezonden dossier, finale credit check en voorkeur.

Waar kan ik mij inschrijven en documenten uploaden?

Het inschrijfformulier is online beschikbaar. Je kunt op pagina inschrijven als belangstellende inschrijven. Na inschrijving ontvang je van ons een bericht zodra we overgaan tot het toewijzen van de lofts. Heb je dan interesse voor de Lofts dan nodigen wij jou uit om een account aan te maken op "Mijnhuurdossier". Hierin kun je je gegevens opvoeren en je documenten uploaden.

Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen.

Welke stukken moet ik aanleveren/uploaden?

De instructies en een lijst van aan te leveren stukken kun je zodra je bent uitgenodigd om een account aan te maken downloaden op de pagina mijnhuurdossier.

Wanneer hoor ik of ik een loft toegewezen heb gekregen?

Nadat de inschrijvers zijn uitgenodigd om een account aan te maken en hun dossier compleet te maken zullen we een sluitingsdatum vaststellen en daarna alle complete dossiers in behandeling nemen. Hierna gaan we over tot het toewijzen aan de hand van inkomen, beschikbaarheid, volledigheid van je ingezonden dossier, finale credit check en voorkeur.

Krijg je een toewijzing dan is dit eerst een voorlopige toewijzing. Je kunt deze dan wijgeren of accepteren. Bij accepteren van de loft krijg je de huurovereenkomst toegezonden voor ondertekening.

Zit er een parkeerplaats bij mijn loft?

Loft28 heeft een gezamenlijke stalling voor fietsen, scooters en dergelijke maar beschikt niet over een eigen parkeerterrein of garage. Omdat de lofts in een voormalig kantoorpand worden gesitueerd is er ruim voldoende parkeergelegenheid in de openbare ruimtes direct grenzend aan het gebouw. Kijk voor meer informatie over parkeervergunning op:
 PARKEREN IN WEERT

Wanneer zijn de lofts klaar en zou ik kunnen verhuizen?

Volgens de planning worden de lofts in het voorjaar van 2020 opgeleverd. Door weersomstandigheden of andere oorzaken zou dit nog kunnen worden bijgesteld.

Keuken en badkamer?

Alle lofts worden standaard voorzien van een complete keuken met diverse inbouwapparatuur waaronder afzuigkap, elek. kookunit en een koelkast. De badkamer wordt gedeeltelijk betegeld en is voorzien van een douche, vaste wastafel en een toilet. Er bestaat niet de mogelijkheid om hier zelf een keuze in te maken.

Hoe is de verwarming geregeld?

De lofts zijn voorzien van vloerverwarming.

Is er een aparte berging bij de loft?

Nee, je hebt geen eigen berging.
Voor alle bewoners van Loft28 zijn er gezamenlijke bergingen voor fietsen en scooters.